NIEUWS

IeTee Solutions

Monique aan het woord

Als mensen aan mij vragen, waarin IeTee anders is dan andere ICT-bedrijven dan hoef ik daar niet lang over na te denken. En als men vraagt, waarom ik succesvoller ben in het detacheren van mijn collega’s dan mijn voorgangers, dan is het antwoord eigenlijk ook heel simpel:

COMMUNICATIE, dat is waar het allemaal om draait! Onze communicatie stopt namelijk niet, zodra wij een klant hebben “gescoord”. Nee, dan begint het pas!

IeTee heeft inmiddels een groot aantal klanten, die hebben gekozen voor ons Prijs per Werkplek concept. Het beheer van de ICT-omgeving van de klant, vindt hierbij op afstand plaats. Om de communicatie met onze klanten op peil te houden

  • Neemt onze ServiceDesk Coördinator Nick Oprins iedere 2 weken telefonisch contact op met de klant, om af te stemmen of alles naar wens verloopt en of er nog vragen zijn.
  • Bezoekt Nick om de 2 à 3 maanden de klant op locatie.
  • En houdt ook onze salescollega Bob de contacten warm met al hun klanten.

Er is immers niets erger dan organisaties die een nieuwe klant binnenhalen en de klant, nadat het contract getekend is, gewoon maar vergeten en pas wakker schrikken zodra er iets flink fout gaat.

Als ik naar mezelf kijk, dan is communicatie echt een must om mijn werk te kunnen doen. Detachering is vaak “snelle” business en als het om recruitment gaat, is het natuurlijk enorm belangrijk dat een kandidaat past binnen een organisatie en bij een opdracht. Ik ben geen standaard “mensenschuiver”. De kwaliteit van mijn jongens, moet altijd goed zijn. Zij zijn immers ons visitekaartje. En een goede match tussen een medewerker en de bedrijfscultuur van een klant of de sfeer op een afdeling, zorgt ervoor dat een plaatsing in 99% van de gevallen succesvol verloopt. Dan heb je een blije klant én een gelukkige collega. Beter kan niet, toch?

  • Klanten vinden het belangrijk om op de hoogte te worden gehouden, wanneer ze een (aan)vraag bij je neer hebben gelegd.
  • Voor collega’s is het belangrijk om goed geïnformeerd te worden, voordat ze zich gaan voorstellen aan een klant.
  • En voor samenwerkingspartners is het belangrijk om elkaar te informeren over het verloop en een goede vertrouwensband met elkaar op te bouwen.

Dat kan alleen maar, als je regelmatig en open en eerlijk met elkaar communiceert. En ik hou van communiceren. Persoonlijk, telefonisch, via email, via WhatsApps, het maakt mij niet uit. Als we elkaar maar informeren.

Ik hou er niet van om mensen te laten wachten. Als het even kan, reageer ik altijd direct of in ieder geval zo snel mogelijk. En dan is het heel prettig, als mensen daar blij van worden.

Dat maakt mijn dag in ieder geval goed!

Monique Braal-Hammerschmidt

Bekijk andere artikelen…