NIEUWS

IeTee Solutions

Michiel aan het woord

Een kijkje in het leven van onze systeembeheerder.

Ik werk nu ruim drie jaar bij IeTee Solutions. Om alle klanten en de werkwijze van IeTee te leren kennen, ben ik begonnen als medewerker op de helpdesk. Na een aantal maanden ben ik de buitendienst in gegaan.

Als systeembeheerder heb je aantal vaste klanten. Bij hen verzorg ik de vaste beheertaken, zoals onderhoud aan servers, netwerkcomponenten en beheerapplicaties. Verder ondersteun ik onze klanten, wanneer zij vragen hebben over of met problemen hebben binnen hun automatiseringsomgeving. Het is prettig om een band op te bouwen met klanten. Na verloop van tijd word je toch een beetje gezien als een collega.

Een dag bij de klant begint vaak met een kopje koffie en een gesprekje om de stand van zaken even door te spreken. Zijn er nog problemen? Is er tijdens de periode dat ik niet geweest ben wellicht iets veranderd? Zijn er vanuit de diverse vestigingen of afdelingen nog wensen met betrekking tot de automatisering? Op deze manier word ik goed op de hoogte gehouden van alle belangrijke zaken die er spelen en kan ik hier rekening mee houden, zodra ik daadwerkelijk aan de slag ga met mijn werkzaamheden voor die dag.

Tijdens een beheerdag controleer ik minimaal alle hardware en logs. Uiteraard worden ook alle updates uitgevoerd op de besturingssystemen en software applicaties, zodat de klant altijd up to date blijft en geen veiligheidsrisico’s loopt. Mocht uit deze werkzaamheden blijken dat er aanvullende werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden dan overleg ik natuurlijk eerst met de klant, zodat we samen kunnen bekijken wanneer het meest geschikte moment is om dit uit te voeren.

Naast de beheerwerkzaamheden die ik bij onze klanten uitvoer, maak ik ook regelmatig deel uit van een projectteam. Samen met het team vervangen we dan bijvoorbeeld de complete IT-omgeving, vindt er upgrade plaats van het besturingssysteem of wordt een compleet nieuw wifi-netwerk aangelegd, waarmee de klant is voorbereid op de toekomst.

In de fase voorafgaand aan dit soort trajecten, schrijf ik voorstellen voor onze klanten op basis van hun eisen en wensen. Omdat IeTee Solutions geen afspraken heeft met in de markt opererende hard- en softwareleveranciers, kan ik altijd een volledig objectief advies geven. Een advies dat het best past bij de situatie van de klant. Zo ben ik vaak betrokken bij het volledige project, van voorstel tot uitvoering.

Michiel de Wit

Bekijk andere artikelen…